CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, April 17, 2015

Dia Yang Ku Jadikan Suami Bab 1

Dia Yang Ku Jadikan Suami
BAB 1
KEPANASAN mentari tidak membuatkan perasaannya tergugat sedikit pun. Mahu tak mahu, ya tak ya dendamnya yang satu itu wajib terlunas hari ini. Irah yang memandangnya dengan renungan marah dan sedih dibalas dengan pandangan kosong tanpa perasaan. 
"Apa faedah kau buat aku macam ni Naaz? Kau kawan aku, tapi kau sanggup khianat aku sampai macam ni!" Ucap Irah cuba mengawal esakan kecilnya. Dia tidak mahu terlihat lemah berada di depan wanita kejam itu tetapi desakan hati membuatkan dia terasa seakan-akan ingin meraung saat ini juga. 
"Asal aku puas hati Irah. Kau tahu aku sayangkan dia, kau tahu aku suka pada dia tapi kau sebagai teman bukannya tolong aku malah merampas dia dari aku!"
Irah hampir-hampir terduduk kecewa. Kalau Naaz suka dengan Fuad pun bukannya Fuad membalas cinta Naaz. Fuad terang-terangan mahukan dia sebagai kekasih, bukannya wanita kejam di depannya ini! Sangkanya Naaz memahami bahawa perasaan itu adalah sesuatu yang tidak dapat dikawal tetapi rupa-rupanya sangkaan Irah meleset sama sekali. Naaz yang selama ini tidak menunjukkan apa-apa saat dia dan Fuad menjalinkan hubungan mesra ternyata menyimpan perancangan keji untuk menjatuhkannya. Gambar-gambar yang berada di bawah kakinya ditenung satu persatu. Jijik! Dia benar-benar jijik pada Naaz, jijik pada dirinya sendiri!
Irah tidak menyangka Naaz tergamak melakukan ini semua sedangkan Naaz tahu yang dia bukan jenis wanita berpelisiran dengan lelaki. Tubuhnya juga tidak pernah ditatap oleh mana-mana lelaki secara personal tetapi kerana Fuad, Naaz rela mengkhianati dirinya, memberikan dirinya diratah oleh lelaki yang langsung tidak dikenalinya. 
"Aku tak peduli kalau kau nak Fuad tapi kenapa kau aibkan aku depan orang lain, kenapa kau aibkan aku depan Fuad?" Irah mengetap bibir apabila getaran suaranya sudah tidak terkawal. Naaz tersengih kecil. 
"Sebab kau tu busuk hati aku teringin nak tengok kau jatuh melutut macam ni. Sekarang bukan setakat Fuad aje yang tak nak kat kau, Irah... Aku rasa semua lelaki tak nak kau sekarang ni."
Air mata Irah jatuh berjurai satu persatu ke pipinya, terpukul dengan kenyataan tidak berhati perut dari bibir Naaz. Sampai hati Naaz.. Di mana hati nurani Naaz sebagai wanita? Dan kerana Naaz menyimpan berkeping-keping gambarnya yang tidak senonoh, Irah tiba-tiba merasakan hidupnya kini tidak lagi bermakna. Naaz mengugutnya untuk memalukan dirinya awal-awal lagi sekiranya Irah menceritakan perihal tersebut kepada pihak berkuasa. 
Kemuncaknya hari ini apabila Fuad mengejarnya untuk meminta sebuah kepastian punca dia tidak mengendahkan lelaki itu sejak minggu lepas, Naaz tanpa belas menunjukkan kepada Fuad gambar-gambar yang tidak sepatutnya kepada lelaki itu. Terasa maruahnya direntap habis oleh Naaz. Terasa hendak disiat-siat dan dibunuh sahaja perempuan yang berhati syaitan itu!
Sudah seminggu dia berteman duka dan sekarang Naaz simbah lagi lukanya dengan cuka!
"Ini baru sikit, Irah. Lagi sekali kau buat pasal jumpa dengan Fuad aku tak teragak-agak sebarkan gambar kau ni di Facebook atau Instagram. Kalau kau beranilah." Sinis suara Naaz. 
Irah mengesat air mata di pipi. Lambat-lambat dia melutut di hadapan Naaz. Kalau ini yang Naaz nak.. Kalau ini saja cara untuk membuat Naaz berpuas hati...
"Aku mohon.. Sampai setakat ini aje kau buat aku begini, Naaz. Aku janji tak ganggu hidup kau dan Fuad lagi. Aku janji aku takkan jumpa Fuad lagi. Ambil aje dia kalau kau nak..." ujar Irah dengan linangan air mata. Naaz tersenyum puas. Tapi jiwanya tersentap mendengar ayat-ayat terakhir Irah. 
"Kau bagi aku free si Fuad tu aku dah tak. Dia dah jadi bekas kau agaknya!"
"Jangan hina aku Naaz! Kalau bukan sebab kau aku tak.. Aku takkan..." Air mata Irah jatuh deras ke pipi. Tidak tergamak dia menyebut tentang kesuciannya yang telah terobek oleh mulutnya sendiri. 
Dia benar-benar marah atas kebodohan dirinya mempercayai Naaz sehingga membuatkan Naaz senang-senang memerangkap dirinya minggu lepas. Dia juga benci kepada Fuad terus menjatuhkan hukuman hina ke atas dirinya serta mempercayai gambar-gambar yang ditunjukkan oleh Naaz. Tidak bolehkah lelaki itu ikhlas dalam perhubungan mereka? Melihat dia hina begini terus sahaja Fuad meninggalkannya tanpa meminta penjelasan langsung! Lelaki jenis apa itu?
"Oh ya, kalau kau nak contact budak lelaki yang dah sentuh kau tu, ni nombor telefon dia." Naaz melemparkan sekeping kad nama ke muka Irah. "Ini amaran terakhir aku, Irah. Aku tak suka orang cabar kemampuan aku. Lagi kau cabar aku, kau jumpa dengan Fuad tu, kau taulah nasib kau lepas ni!" Ugut Naaz keras. 
Walaupun dia sudah tawar hati kepada Fuad tetapi dia tidak mahu Irah kembali kepada lelaki itu. Hatinya terasa sakit tercabar sejak pertama kali dia melihat Fuad dan Irah keluar berdua dan kerana itu dia merancang strategi untuk memusnahkan hubungan mereka berdua. Dia mahu mengajar Irah sebuah penyesalan kerana berani memijak ego Naazneen Fatah sewenang-wenang. Telah dikatakan kepada Irah yang dia sukakan Fuad sejak awal lagi tetapi sebagai kawan Irah bukan hendak menolongnya, malah dengan bersahaja merampas Fuad dari tangannya pula! Waktu itu Naaz benar-benar marah. Mendengar gelak tawa mereka berdua atau menyaksikan mereka bahagia membuat Naaz terasa dirinya bagai diperli-perli dan hari ini adalah hari yang paling ditunggu-tunggu sejak berbulan-bulan dia makan hati. Biar Irah tahu rasa! Jangan dicabar Naazneen Fatah kalau tidak mahu menanggung sesal seumur hidup! 
Naaz tak suka kekalahan! Dan dia takkan sekali-kali mengalah. Melihat wajah redup sayu milik Irah senyuman Naaz merekah di bibir. 
Naaz melangkah sombong menuju ke arah keretanya. Puas hatinya melihat Irah menangis beria-ia di tepi jalan raya kolejnya mereka. Tidak diketahui Irah yang berada di situ memendam rasa dan luka yang paling dalam. Irah mengetap bibir kuat. Kau dah melampau, Naaz. Mentang-mentang kau nampak aku lemah, kau lihat aku mudah dikenakan, kau musnahkan maruah aku! 
Irah menyeka air matanya yang tidak berhenti juga mengalir ke pipi. Apalah ertinya hidup jika dia sudah tidak punya harga diri yang dijaga selama ini.

0 Komen untuk Cik Rin: