CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, January 21, 2012

Di sebalik tabir Plain Guy! ...



Salam ^___^



Nak cerita sikit pasal cerpen duet first Rinsya. Ini kali pertama buat sama-2 dengan penulis lain dan perasaan mengolah serta menggarap cerita ni lain daripada story lain .


Satu hari, saya tanya kat Group FB ~~> GKT (Geng Kaki Tulis) *geng ni mengumpulkan semua para penulis mengemukakan pandangan dan apa aje tentang penulisan* tentang 'apa perasaan orang yang buat cerpen duet ? Kena sama-sama cari idea ke atau edit karya orang lain. Tak de percanggahan pendapat ke ? '

Tu pun lepas baca karya-2 duet macam s@r@ sassy gurlz & Rehan Makhtar serta Akira Bita & Liya Zafrina. Perasaan tu macam, wah! best ke buat cerpen duet ? Hi hi.


Then tiba-tiba Mia Kaftiya offer buat satu story sama-sama dengan dia. Kak Mia *lebih sopan kut panggilan ini sbb dia tua setaun.. herrherr* send kat saya cerpen dia 'Plain Guy' yang baru setengah siap.



Kak Mia punya gaya bercerita matang dan mantap + saya yang agak kartun bila buat cerita & agak sedikit komedi. Macam mana nak berduet ni???
Lepas tu kak Mia kata kat saya, Rin tulis je.. Okay saya cuba tulis tapi masih lagi dalam keadaan blurr. Amende nak buat nih ? Adess..


~~~>> Versi asal cerpen yang kak Mia send <<~~~


(bila baca karya ni, barula saya sedar yang saya dah berduet dengan penulis yang berbakat besar.. jadi saya kena buat sehabis baik tak leh nak malas-malas.. hi hi)







*Hek Ermmm!!! Ini boleh x jadik Adzmin??*






Bila saya cuba letakkan diri saya dalam watak Tizza, saya fikir menarik jugak watak Tizza. Saya ubah sikit-sikit cerita sebenar untuk di 'ngam' kan dengan gaya saya . *x sikit kot.. banyak aje.. =.="


Kak Mia mintak supaya jangan ubah jalan cerita sebenar. *act kalau orang lain sambung cerita kita tapi dia ubah yang ada dalam cerita tu, memang nak kena tikam pakai pasu bunga la... Tapi nasib baik Kak Mia baik .. ke ke ke...


Nak garap watak Adzmin, si hero memang agak complicated sikit sebab Kak Mia pun macam saya jugak , blurr.. Bhahaha...

Ada tiga watak, masa saya baca cerpen versi asal, saya dah rasa saya nak jadikan Shaq watak utama tapi kak Mia kata jalan cerita sebenar dia nak buat watak Adzmin sebagai hero. Walid? Kita campak dia dalam bakul je . Sakit ati dengan dia.



So kita orang ambek watak Adzmin sebagai hero sebab dia plain .. Sesuai la dengan tajuk. Lepas diskas2 pasal jalan cerita, hasilnya tadaaa... Siap gak Plain Guy dengan jalan cerita yang plain ...
Walaupun pembaca mungkin ada yang kata tak best, bagi saya best! Bukan sebab jalan cerita tapi sebab pengalaman yang saya dapat.

Dan! Satu lagi rahsia ... Sebenarnya watak Adzmin tu nama dia Adzim ... Tapi saya salah baca . Dah habis part 5 baru perasan mesej Kak Mia yang nama dia Adzim bukan Adzmin! Ampun kak... :=.=:

Dan sebenarnya pembaca yang berikan komen ada beberapa orang tu, memang korang membantu gila. Sorang kasi gelaran 'Enchik Doraemon', sorang kasi gelaran 'Tizz', ada yang kutuk-2 Walid, ada yang suka dengan Walid... Enchik Doraemon pun enchik Doraemon la... ha ha..


THANKS korang yang ikuti cerita ni! THanks sangat !!! Lap U all .... Hu hu...



Yang penting bila nak berduet kena ada: Kerjasama, tolak ansur, saling menyokong dan percaya mempercayai. (rasa macam duet nyanyi la pulak.. He hE ^____^)



Thanks kak Mia sebab bagi Rin cuba benda yang baru! Hi hi hi...





Cover Rin buat...










Cover Kak Mia buat...




*acane ? dapat agak x siapa Adzmin, siapa Shaq & siapa Walid? he he*




Act Kak Mia sendiri ada buat video tau untuk Plain Guy. Klik sini untuk memandangnya~~>(Video)
*kat sana ada di sebalik tabir daripada kak Mia pulak*





Pssttt... Watak Adzmin tu Rin imagine seorang lelaki tau .. Nama dia Hafimi Huzin. *dia yang offer diri bukan ai yang pergi menggatal sebab dia kata muka dia ada ala-ala korea =.="







2 Komen untuk Cik Rin:

MOMOCHAN

Semoga cerita sentiasa tip-top :)

fallenmoon ( Liya Zafrina )

hahaha! tak perasan psl entry ni. kitaorg dulu berbincang dalam YM. hehehehe! tdo sampai pkl 4.30 sbb seronok sgt nak bincang psl cerpen ni. akhirnya wujudlah IOPP :D